Handelsbetingelser

Viktig angående din angrerett/returrett
Illux har valgt å gi deg 14 dagers returrett også på kundetilpassede produkter, da vi ikke er i tvil om produktets høye kvalitet.

Se punktet: ”Angrerett” i dette dokumentet. 

Betaling
Betalingskort (debet- og kredittkort): Vi mottar følgende kort: VISA, Visa-electron, Mastercard, VISA og JBC.

Sikkerhet
Når du betaler med betalingskort er du alltid sikret mot misbruk. Du har ingen selvrisiko i tilfelle kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som benytter SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalingssystem. Dermed er du bedre sikret enn i den fysiske verdenen, hvor du har en selvrisiko på 1 200 NOK hvis kortet ditt misbrukes ved bruk av pin-koden. Data du sender i forbindelse med kjøp betalt med betalingskort er kryptert (SSL), og på den måten er det kun PBS som kan lese dem. Hverken Illux.no eller andre har mulighet for å lese opplysningene.

Ved standardvarer som wallstickers, trekkes beløpet når varene sendes fra Illux.no

Ved kundetilpassede produkter som "Ditt foto", "Din collage", "Din PopArt", "Tapet" og "Illux-art", trekkes beløpet når produksjonen eller designet påbegynnes.

Send aldri penger til Illux.no pr. brev. Vi kan ikke påta oss ansvaret for evt. bortkomne kontanter, sjekker, frimerker eller annet sendt til Illux.no pr. brev.

Levering
Den normale leveringstiden for produkter i følgende produktkategorier: Illux Art, Ditt Foto, og Tapet er ca. 6 arbeidsdager. For produktgruppene Din PopArt og Din Collage avhenger leveringstiden av hvor hurtig designet godkjennes av deg. Den normale leveringstiden for Din PopArt og Din Collage er ca. 11 arbeidsdager. For Wallstickers er leveringstiden 2 til 4 arbeidsdager. Ønsker du den nøyaktige datoen kan du kontakte Illux.no telefonisk på (+45) 70 25 08 12 eller på mail, post@illux.no. Illux.no vil ikke kunne opplyse om dato for levering i alle tilfeller, da det kan være avhengig av Illux.no’s underleverandører og de benyttede fraktfirmaer.

Leveringstiden kan være lengre i forbindelse med helligdager, Illux.no’s leverandørers ferieperioder og feilleveranser fra leverandører.

Ved bilder mindre enn 110 x 170 cm blir forsendelsen sendt med Posten Norge. Ved bilder større enn 110 x 170 cm skal levering avtales nærmere med Illux.no.

Forsinkelser
Inntreffer det forsinkelser er bestilleren kun berettiget til å oppheve avtalen såfremt han samtidig med avtalens inngåelse har presisert betydningen av at levering skjer på nøyaktig bestemt tid, og at han av Illux har fått tilkjennegivelse om at dette kan overholdes.

Angrerett
Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.  

Angreretten utløper 14 dager etter den dagen du har mottatt din vare. Fristen innebærer at du har 14 dager etter mottak, til å gi oss beskjed om at du angrer på kjøpet ditt. Det kan du gjøre ved å sende en e-post til post@illux.dk eller bruke standard angrerettsskjemaet som du finner nederst i handelsbetingelsene.

Når du har gitt oss beskjed om at du angrer på kjøpet ditt, har du 14 dager til å sende varen tilbake til oss.

For produktgruppene Illux.no, Tapet, Ditt Foto, Din Collage, Din PopArt, som alle blir spesialfremstilt, er det ifølge loven bare angrerett frem til produksjonen starter. Illux har allikevel valgt å gi 14 dagers returrett på varene i disse produktgruppene, men med en maksimal refundering på 5 000 kroner inklusiv merverdiavgift. Angreretten kan ikke benyttes hvis det utelukkende skjer for å skade Illux. Hvorvidt det er tilfellet, treffer Illux en avgjørelse om. Hvis du benytter deg av returretten får du refundert beløpet som svarer til selve produksjonen; også til print og innramming. Det er ikke returrett på grafisk arbeid, som f.eks. popart eller collager, eller omkostninger i forbindelse med forsendelsen.

Du kan angre på kjøpet ved å nekte å motta varen, sende den i retur eller levere den personlig på vår adresse. Når vi har mottatt varen i retur og kontrollert at den lever opp til reglene for angrerett, blir det beløpet vi refunderer overført til det kortet du har betalt med, eller til din bankkonto. 

Hvis du angrer på kjøpet, skal du selv betale returportoen. Vi kan være behjelpelige med å booke returfrakten, eller så kan du selv stå for det. Vær obs på at returadressen er i Danmark og at fraktomkostningene kan dermed være relativt høye ved retur, og også høyere enn den prisen du betalte for å få ordren sendt til deg. Det skyldes at den faktiske prisen for frakt ofte er dyrere enn den prisen du betalte da du la inn din ordre. 

Retur
Når varene returneres skal det legges ved en kopi av originalfakturaen samt opplysninger om hvorvidt varen ønskes byttet, eller om du ønsker å få pengene i retur. Dersom du benyttet bankoverføring ved kjøpet, og ønsker pengene i retur, trenger vi også kontonummeret ditt (IKKE kortnummeret) til den kontoen som pengene skal overføres til.

For rask ekspedisjon, skal du merke pakken med ditt ordrenummer og eventuelt legge ved en print av den ordrebekreftelsen som du har mottatt per e-post da du opprettet ordren. Returvarer håndteres i den rekkefølgen vi mottar dem. Har du ikke hørt fra oss innenfor 5 arbeidsdager, etter at du sendte returvaren, bes du vennligst kontakte oss. 

NB: Vi mottar ikke pakker sendt i oppkrav.

Varens stand når du sender den i retur
Når du returnerer, er det viktig at varen er pakket forsvarlig, så den ikke skades under transport. Du kan gjerne bruke den emballasjen varen din kom i. 

Hvis varen har redusert sin verdi, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer, kan du ikke få hele kjøpsbeløpet tilbake. Beløpet du kan få tilbake, avhenger av varens handelsmessige verdi.

Transportskade
Undersøk straks ved mottak om emballasjen har synlige skader. Hvis varen er transportskadet, kvittér da IKKE for mottaket. Transportøren skal ta pakken med i retur og du bes deretter å kontakte oss om dette. Hvis du først oppdager skader på varen etter kvittering, skal du straks henvende deg til oss med dokumentasjon for skaden. – Også skaden både på produktet og emballasjen. Sørg alltid for å ta vare på emballasjen til saken er avgjort, da den fungerer som avgjørende dokumentasjon for transportskaden. Har vi ikke den nødvendige dokumentasjon, kan vi dessverre ikke godtgjøre et transportskadet produkt.

Reklamasjon
Etter kjøpsloven gis det reklamasjonsrett i 24 måneder på alle varer. Reklamasjonsretten betyr at du som kunde kan klage over feil og mangler ved produktet som er oppstått i opp til 24 måneder etter kjøpet. Det er dog en forutsetning at disse manglene ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet, eller annen skadeforvoldende atferd. Du må reklamere innen rimelig tid etter at du har konstatert mangelen.

Du kan som forbruker kreve omlevering av varen såfremt reklamasjonen er berettiget, og omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for Illux, eller på annen måte er umulig.

Innlevering av eget motiv
Hvis du ønsker å få produsert et motiv levert av deg, er det ditt eget ansvar å ha den nødvendige tillatelsen til reproduksjon av det leverte materialet. Illux.no har intet ansvar for manglende hjemmel til reproduksjon, mangfoldiggjørelse eller utgivelse av skrift, tegninger, mønstre, illustrasjoner, tekster, varemerker, andre forretningskjennetegn og øvrig vareutstyr, herunder formgivning eller annet som kan være underkastet tredjemanns rettigheter. Pådrar Illux seg ansvar overfor tredjemann i anledning av din manglende hjemmel, til utnyttelse av tredjemanns tilkommende rettigheter, holder du Illux skadesløs for et slikt ansvar.

Illux.no forbeholder seg retten til ikke å produsere dine motiver såfremt Illux.no er i tvil om det strider mot lovgivningen, eller kan virke støtende for noen.

Illux.no forbeholder seg retten til ikke å produsere dine egne motiver såfremt det av Illux.no vurderes til å være i for dårlig kvalitet.

Innlevert materiale vil ikke bli sett av andre enn medarbeidere hos Illux.no og evt. underleverandører til Illux.no, uten ditt samtykke.

Opphavsrett
Innholdet av denne hjemmesiden er opphavsrettslig beskyttet, og tilhører Illux ApS eller virksomhetens tilknyttede fotografer, designere og kunstnere.

Hele eller deler av bilder på hjemmesiden må ikke brukes uten tillatelse fra Illux.no.

Bilder levert av Illux.no må ikke reproduseres, og må ikke brukes i reklamesammenhenger uten tillatelse fra Illux.no.    

Oplysninger om Illux.no
Illux Norway AS
Andersrudveien 1
1914 Ytre Enebakk
Norge

Organisationsnr: 917 127 514 

Telefon: (+47) 81 50 32 33
E-mail: post@illux.no

Bankinformasjon

DNB Bank ASA

Dronning Eufemias gate 30

0191 Oslo

Norway

Kontonummer: 1503.74.65779

KID nr: 1000254000036

BIC: DNBANOKKXXX

IBAN-kontonummer: NO2715037465779 

Når du legger inn bestillingen, aksepterer du de generelle vilkårene som gjelder for Illux Norway A/S.


Gældende fra 2015-02-20